În aprilie 2002
ÎM „RESAN” SRL a devenit prima întreprindere din Moldova, care
a primit certificatul HACCP.
Organizaţia internaţională de certificare “TUV CERT” situată
în oraşul Hannover, Germania a înmânat ÎM “RESAN” certificatul
de implementare a sistemului НАССР (Hazard Analysis Critical
Control Point System – “Analiza riscurilor şi punctelor critice
de control”.
Sistemul HACCP este o reglementare specifică industriei alimentare
şi se referă la ţinerea sub control, prin reglementări adecvate
scrise, a surselor de pericol privind infectarea alimentelor.
HACCP este o metodă raţională şi efectivă de asigurare a securităţii
produselor alimentare de la strângerea materiei prime până la
consumarea produsului finit. Această metodă a fost acceptată
de organizaţiile internaţionale ca drept cea mai eficientă metodă
de control al maladiilor provenite de la produsele alimentare.
Prevenirea problemelor din timp este scopul principal, care
se află la baza oricărui sistem HACCP. La dezvoltarea planurilor
HACCP sunt întrebuinţate şapte principii de bază, care duc la
atingerea scopului iniţial. Aceste principii includ analiza
riscului, identificarea punctelor critice de control (PCC),
stabilirea limitelor critice, proceduri de monitorizare, acţiuni
corective, proceduri de verificare, şi documentarea înregistrărilor
şi păstrarea lor. Într-un aşa sistem, dacă are loc vre-o deviere
indicând că controlul a fost pierdut, devierea dată este identificată
şi sunt luate acţiunile corespunzătoare pentru a restabili controlul
într-un mod oportun pentru a garanta că produsele supuse riscului
potenţial nu vor ajunge la consumator.
Pentru ÎM „RESAN” SRL – sistemul HACCP este un sistem de gestionare
în care securitatea produsului este orientată spre analiza şi
controlul riscurilor biologice, chimice şi fizice de la producerea,
procurarea şi manipularea materiei prime, până la producere,
distribuire şi consumul produsului finit.
Certificatul HACCP pentru apa minerală naturală “RESAN” este
o garanţie a calităţii produsului, bucurându-se de o largă popularitate
printre consumatori.